Tlačové správy
Skupinové nakupovanie - trend dnešných dní.
Internet v poslednom období zaplavilo veľké množstvo produktov skupinového nakupovania - zľavových kuponóv. Každý deň pribudne na internetových stránkach slovenských zľavových portálov cez 50 nových zliav, čo tvorí celkovo zhruba 600 aktívnych zliav denne. Všetky ich nájdete napríklad na internetovej stránke populárneho zľavového agregátora www.odpadnes.sk
Čo to vlaste skupinové nakupovanie je?
Skupinové nakupovanie označuje nákupnú stratégiu založenú na skupinovej zľave, pochádzajúcu z Číny. Táto stratégia zažila svoj rozmach najmä počiatkom roka 2005 v USA. Je známa pod označením Tuangou (vyslovované \"twangoo\"). Spoločnosť prevádzkujúca zľavový server s obchodníkom dohodne zľavu na službu alebo produkt za podmienok, že si ho objedná minimálny počet ľudí. Server predstaví ponuku na svojich stránkach, ktoré majú vysokú návštevnosť. Pokiaľ návštevníka zľava zaujme, objedná si daný produkt alebo službu a v tejto chvíli ešte nič neplatí. Ak sa nájde dostatočný počet ľudí, stáva sa zľava aktívna a až v tejto chvíli návštevníci platia. Najčastejšia forma platieb prebieha najmä prostredníctvom kreditných kariet alebo platbou z účtu na účet. Po zaplatení dostávajú návštevníci tzv. voucher (kupón), ktorý obsahuje unikátny kód.
Väčšina ponúk trvá len jeden deň. Po ukončení ponuky zľavy sa odošle zoznam unikátnych kódov obchodníkom a pokiaľ príde zákazník s platným voucherom, dostane požadovanú službu alebo produkt na základe predloženého unikátneho kódu. Jedná sa o nový marketingový nástroj, ktorý bez rizika pomáha obchodníkom upútať pozornosť. Veľmi jednoducho sa dá vypočítať návratnosť nehladiac na to, že veľa klientov príde bez voucheru, pretože ich zaujme samotný obchodník alebo iná ponuka.
Zľavy sú určite výborná vec, ak chcete ušetriť, prípadne si kúpiť niečo, čo by ste si za iných podmienok nemohli dovoliť. Avšak zľava, nerovná sa vždy nižšia kvalita. Preto vám ponúkame niekoľko rád, ako nájsť zľavový portál, ktorému je lepšie sa radšej vyhnúť.
1.
Ako prvé si všimnite, či má portál na stránke uvedené kontaktné informácie. Názov firmy, jej sídlo, telefonický kontakt, prípadne meno konkrétnej osoby, na ktorú sa môžete v prípade potreby obrátiť.
2.
Zaujímavou informáciou je počet ľudí, ktorí označili daný portál na Facebooku like-om. Myslíte si, že je reálne, aby mal portál, ktorý funguje 2 či 3 mesiace na Facebooku viac ako 8 000 fanúšikov?!
3.
Údaje, ktoré sú pre vás pred kúpou kupónu najdôležitejšie! Okrem terajšej ceny kupónu, pôvodnej ceny kupónu a výšky zľavy, nikdy neprehliadnite čas predaja zľavy, termín uplatnenia si zľavy a pravdaže miesto uplatnenia si zľavy, množstvo kupónov na jednu osobu a celkový počet kupónov, ktoré je možné predať. Dôveryhodnosť zľavy sa zvyšuje, ak je udaná aj webová stránka poskytovateľa zľavy, pretože tým máte možnosť overiť si, či naozaj ide o zľavu alebo je daná zľava len umelo vytvorená, v najhoršom prípade o zľavu vôbec nejde.
4.
Upriamte pozornosť aj na „menej výrazné čísla“! Všimnite si sumu, ktorú portál pre vás „ušetril“. Nemusíte ani dlho a prácne rátať, aby ste zistili, že mnohé z portálov uvádzajú už na prvý pohľad čísla aj o niekoľko desiatok tisícok vyššie, ako je realita.
5.
Diskusia. Mnohé portály vám dajú možnosť vyjadriť sa k zľave. Nielenže sa môžete informovať na danú zľavu u daného portálu, ale aj u poskytovateľa, prípadne sa do diskusie zapoja aj tí, ktorí danú zľavu už využili a vyjadria svoju spokojnosť či nespokojnosť. Ak diskusia spočíva len v tom, že vaša otázka, pripomienka či podnet sú adresované len zľavovému portálu, zaváňa to pchaním si hlavy do piesku. Ak si niekto stojí za svojou ponukou, nemá sa prečo skrývať a báť otázok. Niektoré portály sa bránia tým, že by im táto „dvojsečná“ zbraň mohla viac ublížiť, ako pomôcť, avšak na druhej strane je to možnosť, ako predviesť ľuďom schopnosť komunikovať.
6.
Platby. Veľmi citlivá a mimoriadne dôležitá časť. Ak majú portály skutočný záujem o nových klientov, snažia sa im poskytnúť čo najpohodlnejší spôsob platenia kupónov, a tým je on-line platba. Po zaplatení by vám mala obratom prísť na mail informácia o zaplatení spolu so zľavovým kupónov, ktorý si následne vytlačíte ako náhradné platidlo za vami kúpenú službu či tovar.
Poznámka:
Ak si zakúpite zľavu, ktorú ste našli cez zľavový agregátor a máte problém s platbou či samotnou realizáciu zľavy, majte na zreteli, že zľavový agregátor nie je poskytovateľom zliav. Je len sprostredkovateľom informácií, aby ste sa nemuseli cez všetky portály preklikávať, čím vám zjednodušuje a zefektívňuje hľadanie. Preto vám odporúčame vždy si radšej niekde poznamenať, z ktorého portálu ste si zľavu kupovali.
7.
Reklamácie. Každý dôveryhodný portál by mal mať zriadenú linku, na ktorú sa môžete obracať v prípade akýchkoľvek problém týkajúcich sa kúpy kupónu, jeho realizácie, reklamácie či vrátení. Väčšina portálov vám dá možnosť vrátiť kupón do 7 dní od zakúpenia si kupónu, a to aj bez udania dôvodu, na čo máte nárok zo zákona.
8.
On-line komunikácia. Mnohí isto ocenia možnosť on-line komunikácie na stránke portálu vo chvíľach, ak si chcete zľavu kúpiť, a neviete ako na to. Túto službu má aktivovanú len veľmi málo portálov, možno aj preto, že je podobne ako diskusia zneužiteľná na zbytočné „vypisovanie“. Je už na ľuďoch, aby si uvedomili, že človek, ktorý sedí na druhej strane, si vykonáva len svoju prácu a nezastáva pozíciu psychológa.
Takže, hor sa nakupovať! ;)